#100 – Podsumowanie


 

Witajcie! Krok po kroku, wpis po wpisie i doszliśmy razem do postu numer 100! Nawet nie wiem, kiedy to wszystko przeleciało, mam wrażenie jakbym zaczynał kilka tygodni temu, a tu już swego rodzaju jubileusz. Najważniejszy dla mnie jest fakt, że przygotowanie dla Was wpisu numer 20, 50, 80 czy 100 daje mi taką samą radość i satysfakcję jak praca nad 1 wpisem, który znalazł się na profilu. Chciałbym również podziękować Wam, ponieważ to Wasze reakcje dodają mi ciągle nowych zastrzyków motywacji do dalszej pracy i dzielenia się moim własnym punktem widzenia na konkretne tematy. Częstotliwość zamieszczanych wpisów uległa ostatnio zmniejszeniu, lecz tylko z powodu większej liczby obowiązków i nakładu pracy.

 

Jeśli śledzicie mniej lub bardziej dokładnie moje wpisy to mogliście zauważyć, że dużą wagę przykładam do powtarzania tych samych materiałów, ponieważ za każdy kolejnym podejściem jesteśmy w stanie wyciągnąć coś nowego i dojść do nowych wniosków. Biorąc to pod uwagę, jest to idealny moment na podsumowanie pierwszych 100 wpisów, lecz nie bójcie się, postarałem się zrobić to w jak najbardziej zwięzłej formie.

 

Spośród setki wybrałem kilka postów, które moim zdaniem zasługują na największą uwagę oraz kilka, które cieszyły się największą popularnością:

 

#21-26 Regeneracja cz.3-9 - Sen cz.1-6 -Drzemka - http://bit.ly/2ARGu1i - tutaj znajdziecie wszystkie wpisy dotyczące snu jako najważniejszego elementu procesu regeneracji organizmu

 

#27-29 Regeneracja cz.10-12 – Cool-down cz.1-3 - http://bit.ly/2FPxdtL  - co nieco o potreningowym schładzaniu

 

#32 Trening siłowy u dzieci🏋️‍♂– cz.1 - http://bit.ly/2FXwkSf

 

#33 Trening siłowy u dzieci cz.2 - http://bit.ly/2RBBuEW

 

#37 Trening bilateralny czy unilateralny – łamiemy stereotypy cz.1 - http://bit.ly/2zKXy9v

 

#38 Trening bilateralny czy unilateralny – łamiemy stereotypy cz.2 - Przysiad Klasyczny vs Przysiad Bułgarski - http://bit.ly/2XelfzK

 

#42 Regeneracja cz.20 - Przetrenowanie i niedotrenowanie u tenisistów – czy jedno i drugie może prowadzić do kontuzji? - http://bit.ly/2YtIaZ9

 

#85 Mobilność i stabilność cz.6 – Rola oddechu - http://bit.ly/2J7b5x9

 

W jednym wpisie znajdziecie krótkie podsumowanie mojego pre-seasonu, którego relacje mogliście oglądać na moim profilu przez ponad 5 tygodni. Rozpiska uwzględnia konkretne aspekty nad którymi pracowałem w tamtym okresie, także myślę, że znajdziecie tam kilka fajnych propozycji ćwiczeń:

 

Post #46 - #77 http://bit.ly/2XI1rJq

 

Niedawno również podzieliłem się z Wami prezentacją na temat fizjologicznej strony gry w tenisa, w której zawarłem wiele ciekawych danych i informacji na temat Naszej dyscypliny, które bez dwóch zdań pomogą w lepszym jej zrozumieniu i zaplanowaniu treningu:

 

„Tenis – wymagania fizjologiczne dyscypliny” - http://bit.ly/2YsgoMH

 

Na koniec trening siłowy w nieco odmiennej formie, który możecie wykonać praktycznie wszędzie korzystając tylko z jednego odważnika kulowego zwanego potocznie ketlem:

 

Kettlebell Training: http://bit.ly/2Nu8bH1

 

Jest to również dobry moment na Waszą opinię na temat tego co pojawia się regularnie na moim profilu. Jeśli macie jakieś sugestie, uwagi czy propozycje to zapraszam śmiało do dzielenia się nimi w komentarzach. Jeśli natomiast uważacie, że póki co radzę sobie nie najgorzej, to także możecie zostawić reakcję pod postem. Życzę wszystkim udanego tygodnia!

 

 

 

07 lipca 2019

Pełna wersja wpisu ze zdjęciami dostępna na:

www.facebook.pl/Fizjotenis-Marcin-Filipowicz